Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

Το Master plan ΗΠΑ-Ισραήλ διάνοιξης του "θαλάσσιου καναλιού Μπέν Γκουριόν" σβήνει τη Διώρυγα του Σουέζ- Έρχονται τεκτονικές αλλαγές σε Παγκόσμιο εμπόριο και άμυνα


 

Ισραήλ -ΗΠΑ φαίνεται ότι προωθούν  την κατασκευή του  «Καναλιού Μπεν Γκουριόν», με το οποίο θα συνδεόταν ο κόλπος της Άκαμπα, λιμάνι Εϊλάτ του Ισραήλ με το επίσης Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν στη Μεσόγειο θάλασσα, μέσω θαλάσσιας διώρυγας που θα κατασκευαστεί, παρακάμπτοντας την Διώρυγα του Σουέζ 
Στην πρόσφατη σύνοδο των G-20,  ΗΠΑ-ΕΕ-Ινδία στήριξαν την δημιουργία ενός project εναλλακτικού θαλάσσιου εμπορικού δρόμου, έναντι του "Κινεζικού δρόμου του μεταξιού", ο οποίος θα έχει ως αφετηρία την Ινδία και μέσω Ομάν- Σαουδικής Αραβίας- Ιορδανίας- Ισραήλ-ΝΑ Μεσογείου θα κατέληγε στην Ελλάδα και εκείθεν στην καρδιά της ΕΕ.
 
Η νέα αυτή θαλάσσια οδός σημειωτέον αφήνει εκτός την Τουρκία, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση Ερντογάν, ο οποίος κατόπιν αυτού "πλεύρισε" την Ελλάδα, προκειμένου αρχικά να βελτιώσει τις σχέσεις μαζί μας σε θέματα κοινού συμφέροντος και χαμηλής πολιτικής, με απώτερο σκοπό  στη συνέχεια να προχωρήσουμε στην οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας-ΑΟΖ σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο, διεκδικώντας έμμεσα ρόλο στο παραπάνω project.
 
Παράλληλα το εχθρικό προς τη Δύση Ιράν  συνδυαστικά με τα εξαπτέρυγά του, τους Χούτι της Υεμένης, απειλούν την ασφάλεια της  ναυσιπλοΐας των στενών Ορμούζ και  Μπαμπ ελ Μαντέμπ, με αποτέλεσμα οι Αραβικές χώρες του κόλπου να αναζητούν συντομότερες και σφαλέστερες χερσαίες οδούς για να φέρουν το πετρέλαιο και το φυσικό τους αέριθο στην ΕΕ.
Από την πλευρά τους Ισραήλ -ΗΠΑ φαίνεται ότι προωθούν  ως επί μέρους λύση στα παραπάνω την κατασκευή του  «Καναλιού Μπεν Γκουριόν», με το οποίο θα συνδεόταν ο κόλπος της Άκαμπα, λιμάνι Εϊλάτ του Ισραήλ με το επίσης Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν στη Μεσόγειο θάλασσα, μέσω θαλάσσιας διώρυγας που θα κατασκευαστεί, παρακάμπτοντας την Διώρυγα του Σουέζ

Σύμφωνα με  Διεθνές ΜΜΕ, τον Ιούλιο του 1963, το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ και το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Livermore δημιούργησαν ένα διαβαθμισμένο έγγραφο που περιέγραφε ένα σχέδιο για τη χρήση 520 υπόγειων πυρηνικών εκρήξεων για να βοηθήσουν στη διαδικασία της ανασκαφής στους λόφους στην έρημο Negev. Το έγγραφο αποχαρακτηρίστηκε το 1993.

Το έργο θα συνδέει τον Κόλπο της Άκαμπα με τη Μεσόγειο Θάλασσα. Ο David Ben Gurian από τον οποίο θα ονομαζόταν, θεωρείται ο ιδρυτής του Ισραήλ και ήταν ο πρώτος πρωθυπουργός του Ισραήλ.

 

 
 
Η διώρυγα θα συναγωνιζόταν τη Διώρυγα του Σουέζ που διασχίζει την Αίγυπτο, η οποία είχε πολλές αναταραχές στην ιστορία της, όπως το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ (1956-1957 και από το 1967-1975) και το μπλοκάρισμα λόγω της ανατροπής ενός μεγάλου μεγέθους πλοίουτο 2021. 

Θα ήταν σχεδόν κατά ένα τρίτο μακρύτερο από τη Διώρυγα του Σουέζ (194 km) που σημαίνει σχεδόν 300 km. Το κόστος δημιουργίας του ισραηλινού καναλιού εκτιμάται ότι κυμαίνεται άνω των 16  δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η ανατροπή του φορτηγού πλοίου στη Διώρυγα του Σουέζ για περισσότερες από έξι ημέρες και η αποτυχία να επιπλεύσει το πλοίο δεν ήταν η είδηση ή οι λόγοι πίσω από το ατύχημα. Αλλά η πραγματική είδηση πίσω από αυτό ήταν η ανάγκη να αναβιώσει το έργο «Ben-Gurion Canal».

Το προτεινόμενο κανάλι ξεκινά από το νότιο άκρο στον Κόλπο της Άκαμπα, από το λιμάνι της πόλης Eϊλάτ στο Ισραήλ στα σύνορα Ισραήλ και Ιορδανίας και καταλήγει στο Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν στη Μεσόγειο θάλασσα, βορειότερα της  Λωρίδας της Γάζας.

Το Ισραηλινό κανάλι Μπεν Γκουριόν θα αντιπροσώπευε κάτι περισσότερο από ένα τεχνητό θαύμα , σημαίνοντας  μια σημαντική αλλαγή στη δυναμική του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

Σημαντικά ευρύτερο από τη Διώρυγα του Σουέζ, θα φιλοξενεί έναν αυξημένο αριθμό πλοίων, επειδή θα κατασκευαστεί σε πιο σκληρό έδαφος από την άμμο στο Σουέζ, το κανάλι θα επιτρέψει την αμφίδρομη κυκλοφορία , επιτρέποντας στα σκάφη να διέρχονται και προς τις δύο κατευθύνσεις ταυτόχρονα.

Αυτό το έργο δεν είναι απλώς μια υλικοτεχνική βελτίωση, αφού  πρόκειται να είναι μια βαθιά επιβεβαίωση της πρόθεσης του Ισραήλ να γίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

Το νέο Ισραηλινό  κανάλι θα πρόσφερε απαράμιλλα στρατιωτικά πλεονεκτήματα ενισχύοντας την άμυνα του Ισραήλ και παρέχοντας ένα φραγμό έναντι πιθανών απειλών από το νότο. Ένα τέτοιο στρατηγικό πλεονέκτημα σε μια ασταθή περιοχή θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει την ισορροπία δυνάμεων.

 

 

 

 
 

Ως προκλήσεις για την κατασκευή του φααντάζουν οι ακόλουθες:

1.Η αντίθεση από τα αραβικά έθνη με επικεφαλής την Αίγυπτο καθώς τα έσοδά της από τη Διώρυγα του Σουέζ υπολογίζονται σε 8 δισεκατομμύρια δολάρια.  Μόλις ενεργοποιηθεί το Ben-Gurion θα πέσει στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια.

2. Η κατασκευή του καναλιού Ben-Gurion μπορεί να διαρκέσει αρκετά χρόνια με τη συμμετοχή περίπου και 300.000 μηχανικών και τεχνικών που θα προσληφθούν από όλο τον κόσμο

3.Το προβλεπόμενο κανάλι θα διασχίζει μια ποικίλη διαμόρφωση εδαφών όπως έρημο, ορεινό έδαφος και τη λεκάνη της Νεκρής θάλασσας που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

4.Οι υπόγειες πυρηνικές εκρήξεις είναι πιθανό να δεχθούν αντιδράσεις.

5.Η Αίγυπτος μπορεί να αποφασίσει να διευρύνει τη διώρυγα του Σουέζ στο ένα τρίτο του κόστους που προτείνει το Ισραήλ.

Παραδοσιακά, το εμπόριο μεταξύ Ινδίας και Ευρώπης στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη Διώρυγα του Σουέζ.

Μετά την εξαγορά του λιμανιού της Χάιφα, του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού του Ισραήλ, από κοινοπραξία με επικεφαλής τον ινδικό όμιλο Adani, μετατρέπεται σε εγκατάσταση παγκόσμιας κλάσης που μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική διαδρομή, εκτός από την πρόκληση του αυξανόμενου αποτυπώματος της Κίνας στην περιοχή.

Ο Ρον Μάλκα, πρώην απεσταλμένος του Ισραήλ στην Ινδία, ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας λιμένων της Χάιφα λέει ότι στόχος είναι να αναπτυχθεί το λιμάνι της Χάιφα ως μια πραγματική πύλη που συνδέει την Ανατολή με τη Δύση.

 ΠΗΓΗ pentapostagma.gr

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023

ΕΚΤΑΚΤΟ - Ο Σούνακ ακύρωσε την συνάντηση με τον Μητσοτάκη - Αιτία τα γλυπτά του Παρθενώνα (ΒΙΝΤΕΟ )


 

Ο Βρετανός πρωθυπουργός ακύρωσε τη συνάντηση με Κ. Μητσοτάκη λίγες ώρες πριν την πραγματοποίηση της. Ενοχλημένος ο Έλληνας πρωθυπουργός – Διπλωματικό επεισόδιο
η συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ακύρωσε στο παρά πέντε ο Βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ.

Αιτία φαίνεται πως είναι τα γλυπτά του Παρθενώνα, όπως άφησε να εννοηθεί σε δήλωση του ο Έλληνας πρωθυπουργός, εκφράζοντας την ενόχλησή του για την ακύρωση της προγραμματισμένης συνάντησης τελευταία στιγμή.

 

 

 

 

 

 
 

Η συνάντηση Μητσοτάκη- Σούνακ είχε προγραμματιστεί για αύριο Τρίτη στις 12:45 στη Downing Street.

Ο πρωθυπουργός επρόκειτο να θέσει και το πάγιο αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, στο οποίο άλλωστε είχε αναφερθεί και χθες σε συνέντευξη του στο BBC.

“Είναι σαν να κόβεις τη Μόνα Λίζα στη μέση. Το ένα κομμάτι να πάει στο Βρετανικό Μουσείο και το άλλο στο Λούβρο. Νομίζετε πως αυτοί που θα το βλέπουν θα αξιολογούν τον πίνακα όπως του αρμόζει; Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τα Γλυπτά του Παρθενώνα”, είχε δηλώσει ειδικότερα ο κ. Μητσοτάκης.

 
 

 
 

“Δεν έχουμε κάνει τόση πρόοδο στο θέμα όση θα θέλαμε. Αλλά είμαι ένας άνθρωπος με υπομονή και ελπίζω ότι μέσα στην θητεία μου θα τα καταφέρουμε”, είχε επίσης αναφέρει ο Έλληνας πρωθυπουργός.

Κατηγορηματικό “no” από Σούνακ σε κάθε σχέδιο επιστροφής ή δανεισμού 
Νωρίτερα σήμερα εκπρόσωπος της Downing Street ξεκαθάρισε πάντως ότι η κυβέρνηση Σούνακ αποκλείει κάθε σενάριο επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα, ακόμη και αυτό του “δανεισμού” ή ανταλλαγής με άλλες αρχαιότητες. 

Κληθείς να σχολιάσει τη σύγκριση των γλυπτών του Παρθενώνα και της Μόνα Λίζα, στην οποία προχώρησε ο κ. Μητσοτάκης, εκπρόσωπος της Downing Street απάντησε: “Προφανώς δεν είναι κάτι με το οποίο θα συμφωνούμε. Αποκτήθηκαν νόμιμα την εποχή εκείνη, ανήκουν νόμιμα στους διαχειριστές του μουσείου. Υποστηρίζουμε αυτή τη θέση και δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αλλαγών”.

Ξεκαθάρισε επίσης, ότι δεν αλλάξει ο νόμος του 1963, ο οποίος απαγορεύει την αφαίρεση αντικειμένων από τη συλλογή του ιδρύματος.

Ο Σούνακ λέει όχι και στο ενδεχόμενο προσωρινής ανταλλαγής των γλυπτών του Παρθενώνα με σημαντικά αρχαιολογικά εκθέματα, όπως η μάσκα του Αγαμέμνονα και το άγαλμα “Κριτίου παις”. Σενάριο που είχε βάλει στο τραπέζι η ελληνική κυβέρνηση παρά τις αντιδράσεις και στο εσωτερικό της χώρας μας.

“Δεν σκοπεύουμε να αλλάξουμε την προσέγγισή μας και βεβαίως πιστεύουμε ότι το μουσείο είναι το κατάλληλο μέρος για τα Ελγίνεια”, τόνισε σχετικά ο εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης. 



 

Αυτή η νέα βενζίνη που τα αλλάζει όλα και κοστίζει 0,6 ευρώ/λίτρο -Γιατί είναι τόσο φθηνή

Ένας νέος τύπος βενζίνης κερδίζει ολοένα και περισσότερο 
έδαφος στην Ευρώπη, ξεχωρίζοντας για την ιδιαίτερα 
χαμηλή τιμή του και το περιορισμένο 
περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
 
Εδώ και πολλές δεκαετίες ακούμε ότι τα αποθέματα πετρελαίου του 
πλανήτη μειώνονται και ότι είναι σημαντικό να μειωθεί 
η κατανάλωση καυσίμων από όλους. Αυτός είναι επίσης εν μέρει 
ο λόγος για τον οποίο όλες οι κυβερνήσεις κάνουν 
τα πάντα για να ενθαρρύνουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων 
να αποκτήσουν ηλεκτρικά οχήματα, και φυσικά 
γιατί δεν θέλουν να μειώσουν του φόρους στη βενζίνη και το ντίζελ.

Αναντίλεκτα, όλες οι κυβερνήσεις αναφέρουν ότι δεν θέλουν να ενθαρρύνουν 
 του οδηγούς να καταναλώνουν μαζικά ορυκτά καύσιμα. 
Ευτυχώς όμως, με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη 
της τεχνολογίας, εμφανίζονται όλο και 
περισσότερες εναλλακτικές 
για να εξαρτόμαστε λιγότερο από το πετρέλαιο.
 

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

hostages back in Israel as 39 Palestinian prisoners freed


 

 

 

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

Paparazzi: ΕΝΑ ΜΩΡΟ 4 ΧΡΟΝΩΝ ΒΙΩΝΕΙ ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΒΙΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ...

 

 


Paparazzi: ΕΝΑ ΜΩΡΟ 4 ΧΡΟΝΩΝ ΒΙΩΝΕΙ ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΒΙΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ...:       440.000 είδαν το video, χιλιάδες αντέδρασαν αλλά ούτε ένα μέσο ενημέρωσης δεν έγραψε το παραμικρό. Παρά το ότι δημοσιογράφοι ακολουθ...

ΕΝΑ ΜΩΡΟ 4 ΧΡΟΝΩΝ ΒΙΩΝΕΙ ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΒΙΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ (ΒΙΝΤΕΟ)




 

 
440.000 είδαν το video, χιλιάδες αντέδρασαν αλλά ούτε ένα μέσο ενημέρωσης δεν έγραψε το παραμικρό. Παρά το ότι δημοσιογράφοι ακολουθούν την σελίδα μας από την πρώτη ημέρα, παρά το ότι στην Κύπρο μας γίνεται είδηση αν κάποιος τρέχει στο highway, ούτε ένα μέσο δεν έγραψε τίποτα.
Γνωρίζουμε αυτά που έχουμε να αποκαλύψουμε, βλέπουμε το ενδιαφέρον και την αντίδραση σας, διαβάζουμε τα δεκάδες μηνύματα με τις δικές σας τραγικές ιστορίες και όλα αυτά μας δίνουν ακόμη περισσότερη δύναμη για να συνεχίσουμε αυτό το νέο εγχείρημα.
Καλούμε, λοιπόν, και τα μέσα ενημέρωσης να αναδείξουν το θέμα.
 
 

 
 



 

ΠΗΓΗ Ιστορίες Οικογενειακών Δικαστηρίων στην Κύπρο   

 

 


Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

Copenhagen 75 ΤΜ 3 BEDROOMS




 

 
 

Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023

Αυτή η νέα βενζίνη που τα αλλάζει όλα και κοστίζει 0,6 ευρώ/λίτρο -Γιατί είναι τόσο φθηνή

Ένας νέος τύπος βενζίνης κερδίζει ολοένα και περισσότερο 
έδαφος στην Ευρώπη, ξεχωρίζοντας για την ιδιαίτερα 
χαμηλή τιμή του και το περιορισμένο 
περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
 
Εδώ και πολλές δεκαετίες ακούμε ότι τα αποθέματα πετρελαίου του 
πλανήτη μειώνονται και ότι είναι σημαντικό να μειωθεί 
η κατανάλωση καυσίμων από όλους. Αυτός είναι επίσης εν μέρει 
ο λόγος για τον οποίο όλες οι κυβερνήσεις κάνουν 
τα πάντα για να ενθαρρύνουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων 
να αποκτήσουν ηλεκτρικά οχήματα, και φυσικά 
γιατί δεν θέλουν να μειώσουν του φόρους στη βενζίνη και το ντίζελ.

Αναντίλεκτα, όλες οι κυβερνήσεις αναφέρουν ότι δεν θέλουν να ενθαρρύνουν 
 του οδηγούς να καταναλώνουν μαζικά ορυκτά καύσιμα. 
Ευτυχώς όμως, με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη 
της τεχνολογίας, εμφανίζονται όλο και 
περισσότερες εναλλακτικές 
για να εξαρτόμαστε λιγότερο από το πετρέλαιο.
 

Συναγερμός για θανατηφόρο κορονοϊό σε γάτες – Κύπρος και Ελλάδα στις χώρες υψηλού κινδύνου


 

ια νέα μορφή κορονοϊού, του νέου ιού FCoV-23, έχει προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία
στους επιστήμονες στην Ευρώπη. Ο θανατηφόρος και υψηλής μετάδοσης Covid προσβάλλει τις γάτες και γενικότερα τα αιλουροειδή.
Σύμφωνα με τους βρετανικούς Times, το πρόβλημα είναι οξυμένο στην Κύπρο, όπου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ο ιός σκότωσε 8.500 γάτες. Όπως αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα, το πρώτο κρούσμα του FCoV-23 εντοπίστηκε αυτήν την εβδομάδα και στο Ηνωμένο Βασίλειο από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.
 
]

Η δρ. Christine Tait-Burkard, λοιμωξιολόγος επικεφαλής της ομάδας, επιβεβαίωσε το πρώτο κρούσμα και ζήτησε να απαγορευτεί προσωρινά η είσοδος γατών και αιλουροειδών από τα κράτη που έχουν έξαρση του ιού. Ζήτησε να επιβληθεί απάγόρευση στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και της Κύπρου.

Προς ώρας δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο ιός αυτός είναι επικίνδυνος για τον άνθρωπο, με τους ειδικούς να τονίζουν ότι δεν σχετίζεται με την COVID-19.

 

 

Εμφανίστηκε η «Κύπρος» στον ουρανό της Λεμεσού


 

Σχηματίστηκε η Κύπρος από τα σύννεφα στον ουρανό της Λεμεσού.

Τον ιδιαίτερο αυτόν σχηματισμό απαθανάτισε και ανάρτησε σε σελίδα στο Facebook ο Στέλιος Γεωργίου, με τη λεζάντα «όταν η φύση έχει ορέξεις».

 

Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023

Κάποιοι νομίζετε πως οι θηριωδίες των παλαιστινέζων είναι προπαγάνδα των αντιπάλων τους



 
Κάποιοι νομίζετε πως οι θηριωδίες των παλαιστινέζων είναι προπαγάνδα των αντιπάλων τους: Αποκεφαλισμένες και βιασμένες γυναίκες. Μωρά σε κλουβιά για κότες. Βρέφος βρέθηκε στο φούρνο όπου το έκαψαν καθώς βίαζαν τη μάνα του.
Υπερβολές;  
 
 
Πάρτε να διαβάσετε λίγη ιστορία, να μάθετε τι έγινε στη Μικρασία το 1922. Διαβάστε Διδώ Σωτηρίου. Ή γκουγκλάρετε να μάθετε τι συνέβη στους προσκόπους του Αϊδινίου, από τους σαδιστές ψυχοπαθείς που απολάμβαναν το βασανισμό των ήδη νικημένων και φευγάτων θυμάτων τους.
Μάθετε επιτέλους τι σας επιφυλάσσουν οι λυσσασμένοι οπαδοί του Μωάμεθ. Και σταματήστε να χαζογελάτε όσοι δε χωνεύετε τους Εβραίους, μισός Εβραίος ήταν κι ο Χριστός και θυσιάστηκε για τους ανθρώπους. Προσωπικά θα ήθελα να πάω να γιαουρτώσω το μαλάκα που ψήφισαν οι Χαλανδραίοι για δήμαρχό τους, που ύψωσε το κουρελόπανο των χαματζήδων στο δημαρχείο. Και κάθε μαλάκα που εξακολουθεί να θεωρεί αυτά τα κτήνη "ανθρώπους".  
 
 
Ολους τους, γιατί μεταξύ τους μια χαρά τα πάνε, ούτε τα προσχήματα δεν κρατήσαν ποτέ οι οθωμανοί. Και δεν άλλαξε τίποτα από το 600 μ.Χ. που να μας κάνει να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.
Είναι ο πολιτισμός ενάντια στην κόλαση, αποφασίστε υπεύθυνα με ποιον είσαστε.
ΠΗΓΗ (Alexandra Galatarioti)
 
 

Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

ΕΚΤΑΚΤΟ - «Βρήκαμε όπλα της Χαμάς στο νοσοκομείο αλ-Σίφα», ανακοίνωσε το Ισραήλ



 



 
Σύμφωνα με τον στρατό του Ισραήλ, στο νοσοκομείο βρίσκονταν σημαντικές εγκαταστάσεις της Χαμάς 
Ο στρατός του Ισραήλ ανακοίνωσε ότι εντοπίστηκαν όπλα της Χαμάς στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της Γάζας, αλ-Σίφα.
 
Κατά τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις, στον χώρο για τις μαγνητικές τομογραφίες, εντοπίστηκε επίσης στρατιωτικός και τεχνολογικός εξοπλισμός της Χαμάς. 
 
 

 

 

 

Μας αλλάζουν… τα φώτα στη Λευκωσία και στη Λεμεσό


 Την εγκατάσταση έξυπνων φώτων σε τουλάχιστον 125 συμβολές που έχουν φανάρι σε δρόμους της Λευκωσίας και της Λεμεσού, προγραμματίζει το υπουργείο Μεταφορών.

 

Πρόκειται για νέο σύστημα διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας (Urban Traffic Control-UTC), ανέφερε στον «Φ» ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης, διευκρινίζοντας ότι θα υπάρχει δυνατότατα συντονισμού από κέντρο ελέγχου καθώς και δυνατότητα αυτορύθμισης των έξυπνων φώτων, ανάλογα με την κίνηση στους δρόμους.

Το εν λόγω έργο, σημείωσε ο Υπουργός, θα τρέξει παράλληλα με το έργο εγκατάστασης καμερών εποπτείας του οδικού δικτύου. Υπογράμμισε, δε, ότι τα συγκεκριμένα φώτα θα τοποθετηθούν σε κάθε διασταύρωση που σήμερα είναι τοποθετημένα τα συστήματα φωτοεπισήμανσης (φώτα τροχαίας).

 

«Φεύγουμε από το υφιστάμενο σύστημα, βάσει του οποίου υπήρχε συγκεκριμένος και σταθερός χρόνος για το πράσινο και το κόκκινο. Πλέον, με τα έξυπνα φώτα, ο χρόνος θα επαναπρογραμματίζεται βάσει των συνθηκών που θα επικρατούν στο οδικό δίκτυο. Επί παραδείγματι, εάν σε μια διασταύρωση υπάρχουν αυτοκίνητα σε αναμονή στην πλευρά που είναι αναμμένο το κόκκινο, όμως, είναι άδειος ο δρόμος στο πράσινο, τότε, τα έξυπνα φώτα θα προχωρούν στην κατάλληλη αλλαγή ώστε να ρυθμίσουν την κυκλοφορία», ανέφερε ο Υπουργός.

Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε κυκλοφοριακά δεδομένα που θα συλλέγονται από αισθητήρες (κάμερες) που θα τοποθετηθούν σε καίρια σημεία του αστικού οδικού δικτύου, τα οποία θα αξιοποιούνται σε πραγματικό χρόνο και θα δίνει οδηγίες για τον τρόπο λειτουργίας των φώτων τροχαίας. Έτσι, συνεχίζει ο κ. Βαφεάδης, με τη βοήθεια της τεχνολογίας τα έξυπνα φώτα θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, ενώ θα μπορούν είτε να αυτορυθμίζονται, είτε να προγραμματίζονται μέσω επιχειρησιακού κέντρου.

 

«Υπάρχει και ένα δεύτερο έργο σε εξέλιξη, πέρα από την προμήθεια και εγκατάσταση του νέου συστήματος διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας (έξυπνων φώτων), το οποίο περιλαμβάνει την τοποθέτηση αισθητήρων/καμερών σε κύριους άξονες του οδικού δικτύου. Αυτό το σύστημα θα βοηθάει στο συντονισμό των έξυπνων φώτων, καθώς μέσω του επιχειρησιακού κέντρου ο επόπτης θα βλέπει αν υπάρχει κίνηση, αν περνάει ασθενοφόρο, αν έχει συμβεί κάποιο ατύχημα, αν υπάρχουν προβλήματα στους δρόμους κα. Θα πρέπει να ετοιμαστεί το επιχειρησιακό κέντρο ώστε να λειτουργήσει πλήρως και το σύστημα με τα έξυπνα φώτα. Είναι ένα έργο που θα υλοποιηθεί σύντομα. Ετοιμάζεται η προκήρυξη», υπογράμμισε ο Υπουργός. 

«Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ειδικών αισθητήρων που λειτουργούν αυτόνομα. Όπως συμβαίνει για παράδειγμα στη λεωφορειολωρίδα, όπου δίνεται προτεραιότητα στο λεωφορείο. Ανάλογη ρύθμιση μπορεί να γίνει για να έχουν προτεραιότητα τα ασθενοφόρα, τα πυροσβεστικά οχήματα και άλλα, ώστε να βρίσκουν μόνο πράσινο. Αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνονται και από το επιχειρησιακό κέντρο, το οποίο θα εποπτεύει το οδικό δίκτυο», σημειώνει ο Υπουργός.

Λόγω της μεταβολής του χρόνου αναμονής (κόκκινου) και κίνησης (πράσινου) στη βάση της κυκλοφορίας και των αναγκών στο οδικό δίκτυο, στα έξυπνα φώτα δεν μπορούν να τοποθετηθούν χρονομετρητές. «Δεν είναι συμβατά. Διότι ο χρονομετρητής μπορεί να βρίσκεται σε αντίστροφη μέτρηση στα 20 δευτερόλεπτα, όμως τα έξυπνα φώτα να κρίνουν ότι πρέπει να αλλάξει η προτεραιότητα στο 10ο δευτερόλεπτο. Αυτό θα είναι επικίνδυνο. Συνεπώς ή θα τοποθετούνται έξυπνα φώτα ή χρονομετρητές. Ο στόχος μας είναι, εφόσον θα υπάρχουν και τα κονδύλια, να τοποθετούμε έξυπνα φώτα αντί για χρονομετρητές».

Το μόνο σίγουρο, υπογραμμίζει ο Υπουργός, είναι ότι τα έξυπνα φώτα θα τοποθετηθούν όπου υπάρχουν σήμερα συστήματα φωτοεπισήμανσης (κάμερες τροχαίας). «Ο σκοπός είναι να διευκολύνουμε τους οδηγούς με αυτή την παρέμβαση». Όμως, υπογραμμίζει ο κ. Βαφεάδης, αυτό σημαίνει ότι δεν πρόκειται να τοποθετηθούν χρονομετρητές (αντίστροφη μέτρηση) στα σημεία που υπάρχουν οι κάμερες τροχαίας, αφού δεν είναι συμβατές οι δύο τεχνολογίες (έξυπνα φώτα και χρονομετρητές).

 


Μείωση κατανάλωσης καυσίμων έως 10% και ρύπων έως 15%

Σε πλήθος ωφελημάτων για την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον, αναφέρεται υπουργείο Μεταφορών σε σχέση με το νέο σύστημα διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας (Urban Traffic Control-UTC) στη Λευκωσία και τη Λεμεσό.

Τα κυριότερα πλεονεκτήματα του εν λόγω συστήματος βάσει της εμπειρίας άλλων χωρών που λειτούργησαν παρόμοιων συστημάτων έξυπνων φώτων είναι:

Μείωση χρόνου διαδρομής κατά 10% – 25%

Μείωση κατανάλωσης καυσίμων κατά 8% – 10%

Μείωση εκπομπών ρύπων κατά 10% – 15%

Μείωση καθυστερήσεων κατά 15% – 30%

Μείωση «σταμάτα – ξεκίνα» έως 30%

 Μείωση χρόνου διαδρομής δημοσίων μεταφορών κατά 28%

 Μείωση επιβάρυνσης ποιότητας αέρα και βελτίωση ποιότητας ζωής.

«Το σύστημα έξυπνων φώτων (UTC/UTMC) θα αντικαταστήσει παλαιότερο σύστημα περιφερειακού ελέγχου που είχε εγκατασταθεί στην Κύπρο στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Θέτοντας ως προϋπόθεση τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας βάσει των καινοτόμων τεχνολογιών και νέων εξοπλισμών.

Η αναδιαμόρφωση του νέου ενιαίου συστήματος έχει ως σκοπό τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία», υπογραμμίζει το Υπουργείο. Το νέο σύστημα διαχείρισης, σημειώνει, θα βελτιστοποιεί σε πραγματικό χρόνο τη ρύθμιση των φώτων τροχαίας μειώνοντας ώστε να αντιμετωπιστεί η σημερινή ταλαιπωρία που παρατηρείται στις φωτοελεγχόμενες συμβολές καθώς. Μεταξύ άλλων α) θα προσαρμόζει τον χρόνο του πρασίνου ανάλογα με την κυκλοφορία για μείωση των καθυστερήσεων, β)συντονίζει γειτονικές φωτοελεγχόμενες συμβολές σε κύριους οδικούς διαδρόμους, ώστε να μειώνεται το φαινόμενο «ξεκινώ-σταματώ», δημιουργώντας πράσινα κύματα με την παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και εκπομπών αέριων ρύπων. γ) μπορεί να δίνει προτεραιότητα στα λεωφορεία και σε οχήματα έκτακτης ανάγκης, δ) ενημερώνει άμεσα για βλάβες σε φώτα τροχαίας (άμεση επέμβαση, πρόληψη οδικών συγκρούσεων), ε) επιτρέπει την εφαρμογή στρατηγικών (π.χ. περιορισμός πρόσβασης σε συγκεκριμένες περιοχές και ώρες), στ) παρακολουθεί και δίνει τη δυνατότητα επέμβασης από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας (π.χ. παράκαμψη οδικών έργων, οδικών συγκρούσεων και άλλων).

«Στη βάση της βέλτιστης διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και στοχεύοντας στη μείωση των καθυστερήσεων στις φωτοελεγχόμενες συμβολές ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής και παράλληλα της προώθησης και της αύξησης της ελκυστικότητας των δημοσίων μεταφορών, το τμήμα Δημοσίων έχει πρόσφατα ολοκληρώσει τις μελέτες και τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου και λειτουργικού συστήματος διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας, το οποίο θα βασίζεται στις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και τα ευρωπαϊκά πρότυπα, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαιτερότητες των οδικών μεταφορών του τόπου μας και τους υφιστάμενους και μελλοντικούς σχεδιασμούς των υποδομών», καταλήγει το Υπουργείο.

Εφαρμογή σε 125 συμβολές

Το εν λόγω έργο θα εφαρμοστεί σε 125 φωτοελεγχόμενες συμβολές, 75 στη Λευκωσία και 50 στη Λεμεσό, ενώ θα έχει τη δυνατότητα σύνδεσης μέχρι και 500 φωτοελεγχόμενων συμβολών Παγκυπρίως.

«Το έγγραφα προσφοράς είναι έτοιμα και αναμένουμε την έγκρισή τους για να βγει η προκήρυξη», είπε ο Υπουργός και πρόσθεσε ότι η περίοδος εκτέλεσης ανέρχεται σε 24 μήνες με 5ετή συντήρηση. Το έργο θα κοστίσει €7,2 εκατ. +ΦΠΑ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολιτικής Συνοχής, πρόγραμμα «ΘΑλΕΙΑ 2021-2027» της ΕΕ. 

 

 

Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

We feel safe here’: Cyprus becomes ‘haven’ after Hamas attack

Jewish people about to board ship

 

In quieter times, the four-storey building that houses the Jewish community centre in the heart of Larnaca is an oasis of peace.

If visitors drop by, it is usually to pray, enjoy the centre’s kosher food, or learn more about the British-run detention camps in which over 53,000 Holocaust survivors were interned on Cyprus between 1946 and early 1949, when the last 10,000 were evacuated to the new Israeli state.

But these days, as the go-to place for thousands fleeing the country following the October 7 Hamas attack, the centre has gone into crisis mode, its corridors and recreation spaces teeming with evacuees, some young, some old, but all bonded by a common desire to seek solace on an island barely a 40-minute flight away.

 
 
 Arie Zeev Raski 


 
“Around 1,000 people are arriving every day,” said Arie Zeev Raskin, the island’s chief rabbi, in his book-lined office at the centre. “More than 16,000 people have now arrived in Cyprus in search of peace of mind since that terrible day,” he said of the unprecedented incursion by Gaza-based Islamist militants that would see 1,200 people die, over 240 taken hostage and propel the region into renewed bloodshed.
 
 

“There are single mothers, traumatised children, people who can’t cope with the sound of rockets going off every day. We offer them whatever we can, be that a bed, food, temporary accommodation.”

In the month that has elapsed since the conflict erupted, ever more families have reached Cyprus, many spurred by fear of reprisals in the wake of the Israeli military’s ferocious counter-attack against Hamas in Gaza, an offensive that has so far killed more than 11,000 Palestinians, according to the Hamas-run health ministry, and left countless wounded.

But Rashi, who first settled on the island when popular sentiment was decidedly more pro-Palestinian, said the Israeli arrival was not all in one direction. Foreign-based reservists responding to Benjamin Netanyahu’s call to arms had also transited through Cyprus as they headed the other way.

“We’ve had young men, young Jewish reservists from the likes of Argentina, show up,” said the rabbi, reaching for his snuff box. “I could write a book about what I have seen, acts of incredible generosity from Cypriot people, acts I have not seen in all of these last 20 years put together.”

Others seeking release are also flying in. “We needed to get away from all the noise, the rockets, the fighting, so me and my friends flew over to spend five days in Ayia Napa,” said Israel Pertz, aged 23, referring to the resort in the island’s south as he waited to board a flight back home at Larnaca airport. “We feel safe here.”

 

It is not only Israelis who in recent weeks have arrived in Cyprus.

Amid mounting fears of the conflagration spreading, western embassies in Nicosia, the nation’s war-split capital, have also been on an emergency footing in anticipation of the strategic Mediterranean island once again becoming an evacuation hub and nerve centre for the distribution of humanitarian aid. In 2006, the EU’s most easterly member state acted as a transit point for over 30,000 foreign nationals fleeing war in Lebanon, a role reprised when thousands of British passport holders were airlifted from Sudan to the country earlier this year.

 

The foreign minister, Constantinos Kombos, has raised the spectre of more than 100,000 people being evacuated to Cyprus from Lebanon, and other parts of the region, in the event of the conflict escalating. Addressing MPs, he said over 1,000 men, women and children from 35 countries had been brought to the island since 7 October.

SAS troops and other special forces from Germany and the Netherlands have been placed on standby in military bases that the UK retains in its former colony. The elite teams are believed to specialise in hostage rescue missions.

 

“Cyprus has proved to be a safe haven, the eye of the storm when the region elsewhere is in flames,” said professor Hubert Faustmann, who teaches history and political science at the University of Nicosia. “But the game changer could be if large numbers of refugees from Syria and Lebanon flee to Cyprus, are not accepted by other EU member states, and ultimately get stuck here. Real war could bring real chaos to the island.”

Like Athens, Nicosia’s approach was for years more pro-Arab than pro-Israeli. A sea change prompted by deteriorating relations between Israel and Turkey, and the discovery of gas reserves off the Israeli coast, has since paved the way for closer ties and an energy alliance that has gone from strength to strength.

The Cypriot president, Nikos Christodoulides, and the Greek prime minister, Kyriakos Mitsotakis, were quick to decry the Hamas attacks while publicly supporting Israel’s right to self-defence.


Emmanuel Macron rejects Israeli plan for safe zones in southern Gaza

But the two leaders have also sought to strike a diplomatic balance. Increasingly, Mitsotakis has expressed alarm over the extent to which innocent civilians have been killed, injured or displaced by the Israeli bombardment of Gaza. Christodoulides has proposed that Cyprus set up a humanitarian sea corridor to the beseiged coastal strip with the aim of shipping “a sustained, secure, high-volume flow of humanitarian assistance to Gaza in the immediate, medium and long term”.

Officials say shipments could be dispatched from Limassol, the country’s main port, to Gaza, just 255 miles away, as soon as there is a pause in combat and the situation on the ground allows.

“Cyprus, by virtue of its geography, has a critical role to play,” said Ian Lesser, the Brussels-based vice-president of the German Marshall fund US, during a visit to the island on Wednesday. “If the EU is serious about becoming a more significant geopolitical actor, the major test will be here in the eastern Mediterranean.”

 

 

Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023

Λωρίδα της Γάζας


 

 

Η Λωρίδα της Γάζας (αραβικά: قطاع غزة , εβραϊκά: רצועת עזה ) αποτελεί μια παράλια χερσαία λωρίδα στο νοτιοανατολικό άκρο της Μεσογείου, μεταξύ της Αιγύπτου και του Ισραήλ που δημιουργήθηκε το 1948, με βάση τη γραμμή εκεχειρίας του Πρώτου Αραβοϊσραηλινού πολέμου. Πρόκειται για μια χερσαία λωρίδα που εκτείνεται βόρεια των ανατολικών συνόρων της Αιγύπτου μήκους 41 χιλιομέτρων και πλάτους μεταξύ 6 και 12 χιλιομέτρων, με συνολική έκταση 360 τ.χλμ. στην οποία και κατοικούν 1,5 εκατομμύριο Παλαιστίνιοι (1.500.202 σύμφωνα με εκτιμήσεις για το 2008).[1] Η Λωρίδα πήρε το όνομά της από την κυριότερη πόλη της περιοχής, τη Γάζα. Άλλες σημαντικές πόλεις είναι η Ράφα και η Χαν Γιουνίς.

Τη Διοίκηση της Λωρίδας αυτής μέχρι το 1967 ασκούσε η Αίγυπτος. Μετά όμως τον πόλεμο των έξι ημερών πέρασε στη κατοχή και τον έλεγχο του Ισραήλ. Επί Πρωθυπουργίας του Ισραήλ Αριέλ Σαρόν το 2005 αποσύρθηκαν από την περιοχή ο ισραηλινός στρατός παίρνοντας όμως μαζί του και εκατοντάδες Εβραίους εποίκους που είχαν εν τω μεταξύ προλάβει και μετοικήσει εκεί. Παρά όμως την απαγκίστρωση και αποχώρηση αυτή των ισραηλινών, το Ισραήλ δεν έπαψε να ελέγχει όλα τα σύνορα της Λωρίδας περιμετρικά (από ξηρά, θάλασσα και αέρα), πλην του Νότου που μετά από επίμονες διεθνείς πιέσεις παραχώρησε τελικά στην Αίγυπτο. Ωστόσο, παρά τις πολλές και επανειλημμένες συνομιλίες και διεθνείς διμερείς «συναντήσεις κορυφής» δεν έχει αναγνωριστεί μέχρι σήμερα ως ανεξάρτητο κράτος που διεκδικείται από την Εθνική Παλαιστινιακή Αρχή ως μέρος του Κράτους της Παλαιστίνης, που χρονοτριβεί από το 1948, με έκδηλη την αδυναμία του ΟΗΕ και άλλων Διεθνών Οργανισμών για την οριστική επίλυση του ζητήματος, με συνέπεια να πιθανολογούνται άλλες σκοπιμότητες.

Τον Ιανουάριο του 2006, στις κοινοβουλευτικές εκλογές που διενεργήθηκαν στα Παλαιστινιακά εδάφη οι Ισλαμιστές της Χαμάς επικράτησαν πανηγυρικά και ενάμισι χρόνο μετά, τον Ιούνιο του 2007 συγκρούστηκαν στη Λωρίδα της Γάζας με τη Φατάχ του προέδρου Μαχμούτ Αμπάς όπου και απέκτησαν τον πλήρη έλεγχο της περιοχής η οποία και κυβερνάται μετά από τις συγκρούσεις εκείνες ντε φάκτο από τη Χαμάς. Συνέπεια του γεγονότος αυτού ήταν το Ισραήλ να επιβάλλει σκληρό αποκλεισμό ιδιαίτερα στην περιοχή της Γάζας προκειμένου να ασκήσει πίεση στη Χαμάς που δεν έπαψε ν΄ αναζητεί την αναγνώριση της ανεξαρτησίας των εδαφών. Εκ του αποκλεισμού αυτού ακολούθησε εκ μέρους της Χαμάς σειρά εκτοξεύσεων ρουκετών προς το έδαφος του Ισραήλ. Έτσι ο Παλαιστινιακός πληθυσμός έγινε μάρτυρας μιας ακόμη δραματικής επιδείνωσης των συνθηκών ζωής. Τον Ιούνιο του 2008 και συγκεκριμένα στις 19 Ιουνίου και έπειτα από πολύνεκρες συγκρούσεις, τέθηκε σε ισχύ η συμφωνία για εκεχειρία ανάμεσα στο Ισραήλ και στη Χαμάς,[2] η οποία έληγε στις 19 Δεκεμβρίου του 2008, με τερματισμό του 18άμηνου αποκλεισμού του Ισραήλ. 

 

 

 
 
Αντ΄ αυτού όμως και λόγω του αποκλεισμού ξέσπασαν νέες εχθροπραξίες με εξαπόλυση ρουκετών τύπου Κασάμ εκ μέρους της Χαμάς κατά πόλεων του Ισραήλ, και το Ισραήλ σε βομβαρδισμό της Λωρίδας της Γάζας, με πλήθος αεροπορικών επιδρομών, είσοδο στρατευμάτων και αρμάτων μάχης στη Λωρίδα και ναυτικό αποκλεισμό κάνοντας χρήση και παράνομων βομβών (λευκού φωσφόρου), πλήττοντας μέχρι και σχολεία και νοσοκομεία του ΟΗΕ, παρεμποδίζοντας και κάθε ανθρωπιστική βοήθεια. Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες και τη διεθνή καταδίκη των Ισραηλινών επιχειρήσεων οι επιχειρήσεις συνεχίστηκαν, ενώ οι διπλωματικές πρωτοβουλίες 15 ημερών μέχρι σήμερα ουδέν έχουν πετύχει. Ο αποκλεισμός της Λωρίδας της Γάζας συνεχίζεται.  
 
 
 
  


Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

ΔΥΟ SHOCK ΒΙΝΤΕΟ ΟΤΑΝ Η ΧΑΜΑΣ ΕΠΕΙΑΣΕ ΟΜΗΡΟΥΣ ΣΤΟ NOVA PARTY





 

 



 



Το χάλι που έκανε η Χαμάς στο πάρτι Nova (VIDEO )


 

 

 



Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2023

ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΩΕΙ ΔΩΡΕΑΝ


 

 
Αυτο ονομαζετε ΑΓΑΠΗ ΣΤΟΡΓΗ 
Ο ιδιοκτητης του Γυραδικου ο Γιγαντας 
οπου βρισκετε στην Λεμεσο  
Ηρθε με μια ακοσκευη απο την πατριδα του
( Ελληνοποντιος στην καταγωγη
Τωρα ειναι περιοσσοτερο και απο Κυπραιος )
για να βγαλει ενα μεροκαματο.
Με ολη του την αγαπη ανοιξε ενα γυραδικο στην περιοχη Αγιος Ιωαννης
στην Λεμεσο ,με πολυ τεχνη και αγαπη στην δουλεια του 
καταφερε να τον αγαπησουν χιλιαδες Λεμεσιανοι
ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ
ΑΥΤΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ