Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2023

ΕΡΩΤΑΣ ΦΥΓΑΣ ((( ενα επισοδειο πιο μπροστα )))


 

 
 CLICK HERE
 
 
 
 
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 20,00
 
 

247.747 φορές άναψε το φλας των καμερών τροχαίας – Χιλιάδες ανεπίδοτα εξώδικα


 

 
Στις 247.747 έφτασαν οι καταγγελίες από τις κάμερες της Τροχαίας κατά τους 21 σχεδόν μήνες λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, με την πλειοψηφία των παραβάσεων ν’ αφορά το όριο ταχύτητας.

Παράλληλα, το θέμα της μείωσης των εξωδίκων και κυρίως αυτών που αφορούν το πρόστιμο των 300 ευρώ θα συζητηθεί αύριο στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, με την Τροχαία ν’ αφήνει ανοικτό το θέμα επανεξέτασης, δίχως όμως να τοποθετείται υπέρ της αλλαγής της νομοθεσίας.

 

 
 

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε χθες ο βοηθός διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας στο Αρχηγείο Αστυνομίας και συντονιστής για το θέμα της φωτοεπισήμανσης Χάρης Ευριπίδου, από τις 247.000 καταγγελίες, οι 178.000 αφορούν εξώδικα, ενώ τα υπόλοιπα αφορούν επιστολές σε εταιρείες για υπόδειξη των οδηγών ή στις περιπτώσεις που θα οδηγηθούν απ’ ευθείας στο δικαστήριο λόγω της σοβαρότητας της παράβασης.

Από τα 178.000 εξώδικα, τα 91.000 έχουν πληρωθεί, 12.000 παραμένουν απλήρωτα, ενώ το πρόβλημα εστιάζεται στις χιλιάδες εξώδικα που παραμένουν ανεπίδοτα στους παραβάτες, γιατί αρνούνται να τα παραλάβουν.

 
 

Σύμφωνα με τον κ. Ευριπίδου, οι κάμερες έχουν καταγράψει 143.000 παραβάσεις του ορίου ταχύτητας, άλλες 22.000 αφορούν την παράβαση της άσπρης γραμμής και 13.000 τον κόκκινο σηματοδότη, είτε αυτός αφορά στο τόξο για στροφή δεξιά, είτε για ευθεία πορεία.

Ο βοηθός διευθυντής Τροχαίας υπεραμύνθηκε του συστήματος φωτοεπισήμανσης λέγοντας ότι έχει αποδώσει θετικά αποτελέσματα και αυτό αποδεικνύεται από τη μείωση που καταγράφεται φέτος κατά 40% στις θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις. Όπως ανέφερε στον «Φ», πέρσι είχαμε 38 νεκρούς και φέτος 18, άρα καταγράφονται 12 νεκροί λιγότεροι, γεγονός που απέδωσε στις κάμερες κυρίως, αφού η μείωση παρατηρείται από το 2022 όπου άρχισαν να λειτουργούν, χωρίς να παραγνωρίζονται τα άλλα μέτρα που λαμβάνονται στους δρόμους.

Ο ίδιος ανέφερε ότι πρόσφατα αναθεωρήθηκαν τα σημεία στα οποία στήνονται οι κινητές κάμερες αφού πρώτα επιθεωρήθηκαν από αξιωματικούς της Τροχαίας. Γνώμονας για τη λήψη απόφασης για το πού θα σταθμεύουν τα βαν με τις κινητές κάμερες, είναι η συχνότητα που συμβαίνουν δυστυχήματα, η επικινδυνότητα του δρόμου και η ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων.

Για τις επικρίσεις για το ότι πολλοί οδηγοί παγιδεύονται και καταγγέλλονται στην προσπάθειά τους να στρίψουν δεξιά σε φώτα που ελέγχονται από κάμερες, ο κ. Ευριπίδου ανέφερε ότι το πράσινο βέλος από την ώρα που θα σβήσει δίνει ακόμα 3’’ χρόνο στους οδηγούς που έχουν περάσει την άσπρη γραμμή για να κινηθούν, χωρίς να καταγγελθούν. 

 

 

 
 

Ο αξιωματικός της Τροχαίας απάντησε και στο ερώτημα γιατί δεν μπαίνουν χρονοδιακόπτες στα φώτα τροχαίας όσον αφορά στη λειτουργία του τόξου δεξιά, αναφέροντας ότι αυτά δεν χρησιμοποιούνται σε σύγχρονα κράτη και πως δεν συγχρονίζονται με το σύστημα της φωτοεπισήμανσης.

Ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης που άνοιξε και τη συζήτηση για μείωση των εξωδίκων 300 ευρώ για παραβίαση του κόκκινου, είπε ότι γεμίσαμε τον κόσμο με φοβίες και άγχος, όταν περνά από φώτα με κάμερες ότι θα καταγγελθεί και επανέλαβε ότι μπορεί να εξεταστεί το θέμα και αν κριθεί ότι υπάρχουν περιθώρια, τότε για κάποιες παραβάσεις να μειωθεί το πρόστιμο.

ΠΗΓΗ philenews.com 


 

Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2023

Όταν το κράτος σε κλέβει στο όνομα της δημόσιας ασφάλειας


 

Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, που 

μπήκε στη ζωή μας τους τελευταίους μήνες, είναι ενδεικτικός 

του πώς ένα ζήτημα, το οποίο ξεκίνησε στη βάση λήψης 

μέτρων για τη δημόσια ασφάλεια, εξελίσσεται σε μια 

υπόθεση ασυδοσίας εις βάρος των πολιτών.

 

Όταν πρόκειται, μάλιστα, για ένα ζήτημα δημόσιας ασφάλειας, για το οποίο οι ίδιοι πολίτες έχουν απαιτήσει την επιβολή μέτρων, φθάνουμε πολλές φορές στο σημείο κάποιοι να προσπαθούν να ορθολογικοποιήσουν και να δικαιολογήσουν κάθε μέτρο, όσο παράλογο, αδικαιολόγητο, μη αναλογικό ή αναποτελεσματικό κι αν είναι.
 
 

Το έργο, βέβαια, το είδαμε να παίζεται κι άλλες φορές και μάλιστα στο πρόσφατο παρελθόν, όπως για παράδειγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου στο όνομα της δημόσιας ασφάλειας, δαπανήθηκαν αλόγιστα χρηματικά ποσά, ειδικά για τη διενέργεια τεστ αντιγόνου, ενώ επιβλήθηκαν ενίοτε υπέρογκα πρόστιμα για ατεκμηρίωτα και μη αναλογικά μέτρα. Το κόστος δε της όλης διαχείρισης συνεχίζουν να το πληρώνουν ακόμη οι πολίτες, την ώρα όπου πολλοί και διάφοροι έχουν θησαυρίσει πάνω στις πλάτες τους.

Στο διά ταύτα, όσον αφορά στο θέμα της οδικής ασφάλειας, είναι αναντίλεκτο γεγονός ότι τα πολυάριθμα θανατηφόρα τροχαία καθιστούσαν αναγκαία τη λήψη μέτρων. Είναι άλλο πράγμα, όμως, να προσπαθείς να αποτρέψεις παραβατικές και επικίνδυνες συμπεριφορές στους δρόμους και να καλλιεργήσεις οδική κουλτούρα κι άλλο πράγμα να προσπαθείς «να αρπάξεις το πόδι» των πολιτών , περιμένοντάς τους «να πέσουν στην φάκα», όπως τα «ποντίκια». Γιατί, ως επί το πλείστον, αυτό βλέπουμε να συμβαίνει, με τον φοροεισπρακτικό τρόπο λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, το οποίο, σημειωτέον, διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία.

 

 

Τα παραδείγματα πολλά. Κινητές κάμερες τοποθετούνται σε σημεία όπου αλλάζει το όριο ταχύτητας, ενώ ενίοτε δεν τοποθετείται προειδοποίηση σε ευδιάκριτο σημείο. Με τον ίδιο τρόπο, πολίτες καλούνται να πληρώσουν εξώδικο πρόστιμο 300 ευρώ (!) για δήθεν παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη σε φώτα τροχαίας, επειδή σταμάτησαν πάνω στις γραμμές της διάβασης, καταβάλλοντας ένα υπέρογκο ποσό για ένα αδίκημα που δε διέπραξαν. Αν αυτό, δεν είναι αρπαγή των χρημάτων των πολιτών από την τσέπη τους, τότε τι είναι;

Aρκετοί πολίτες, ακόμη, καταγγέλλουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι στην προσπάθειά τους να στρίψουν δεξιά σε συγκεκριμένα φώτα τροχαίας, επειδή σβήνει το πράσινο τόξο, μέχρι να περάσουν απέναντι, καταγγέλλονται για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη. Και αυτό συμβαίνει, ενώ δεν υπάρχει χρονόμετρο, το οποίο να προειδοποιεί για τον χρόνο που μεσολαβεί μέχρι την αλλαγή της ένδειξης. Πολλοί οδηγοί, μάλιστα, λόγω του φόβου να μην καταγγελθούν άσκοπα, έφθασαν στο σημείο να αλλάζουν τη διαδρομή τους, για να αποφύγουν να περάσουν από συγκεκριμένες διασταυρώσεις.

 

 

Κατήντησαν, λοιπόν, ευσυνείδητοι πολίτες να οδηγούν και να έχουν έννοια μη τυχόν και τους ξεφύγει λίγο η ταχύτητα, σε κάποια μεγάλη λεωφόρο και προστεθεί ακόμη ένα έξοδο στη σωρεία των παχουλών λογαριασμών, που πρέπει να καταβάλουν. Την ίδια ώρα βλέπουμε να συνεχίζουν απτόητοι στους δρόμους οδηγοί «κίνδυνοι-θάνατοι», που τρέχουν με υπέρογκες ταχύτητες, πολλές φορές υπό την επήρεια αλκοόλης και ναρκωτικών, που προβαίνουν σε επαναστροφές και ένα σωρό άλλες επικίνδυνες παραβάσεις.

Σε κάθε περίπτωση, δεν υποστηρίζουμε ούτε την παρανομία, ούτε την έλλειψη οδικής συνείδησης, ενώ καταδικάζουμε απερίφραστα τη βία έναντι των εργαζομένων στην εν λόγω ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης.

Θεωρούμε, όμως, αναγκαίο να σταματήσει ο φοροεισπρακτικός τρόπος λειτουργίας του συστήματος, ειδικά σε μια εποχή δύσκολη οικονομικά, κοινωνικά και ψυχολογικά. Η καθε ποινή πρέπει να πληροί την αρχή της αναλογικότητας και να είναι επίσης εναρμονισμένη με τις μισθολογικές πραγματικότητες της χώρας. Αποτελεί ευθύνη της Κυβέρνησης, αλλά και της Βουλής να διορθώσουν τις μεγάλες στρεβλώσεις. Ειδάλλως, βλέπουμε την αγανάκτηση των πολιτών να βρίσκεται προ των πυλών.