Άμεση ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις στην Κυπρο Ελλαδα και σε όλο τον κόσμο.Ειδήσεις με αξιοπιστία.
Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022
Κυριακή 21 Αυγούστου 2022
Η Κύπρος αγοράζει από το Ισραήλ το αντιαεροπορικό σύστημα Iron Dome
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής Κύπρου «έπεσαν υπογραφές» για την αγορά από την Λευκωσία του αντιαεροπορικού συστήματος Iron Dome από το Ισραήλ.
Σάββατο 20 Αυγούστου 2022
Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022
Τεχνικά προβλήματα στο νέο σύστημα μέτρησης του ρεύματος στην ΑΗΚ
Κλήθηκε να πληρώσει €920 αντί €420 από σφάλμα της ΑΗΚ
Ανάμεσα στα παράπονα που δέχθηκε ο «Φ», αναφέρθηκε περίπτωση οικογένειας δύο ατόμων που έλαβε λογαριασμό ύψους €920 για τη διμηνία, αντί €420 που αποδείχθηκε ότι αναλογούσαν στις κιλοβατώρες τους. Το πρόβλημα αναγνώρισε στον «Φ» η εκπρόσωπος Τύπου της ΑΗΚ, Χριστίνα Παπαδοπούλου, η οποία ζήτησε από τους πολίτες να χρησιμοποιούν τη γραμμή 80006000 για επίλυση των όποιων ζητημάτων.
Σύμφωνα με την παραπονούμενη, για δύο συνεχόμενες διμηνίες έλαβε υπερκοστολογημένους λογαριασμούς ρεύματος. Την πρώτη φορά, κλήθηκε να πληρώσει γύρω στα €200 όπως και έκανε, παρά το γεγονός ότι ο μετρητής στο σπίτι της είχε διαφορετική ένδειξη από εκείνη του λογαριασμού. «Μετά από μεγάλη προσπάθεια να εντοπίσω λειτουργό της ΑΗΚ στο τηλέφωνο, μου απάντησαν ότι θα διορθωνόταν το σφάλμα στον επόμενο λογαριασμό». Ωστόσο, υπογραμμίζει η παραπονούμενη, στον νέο λογαριασμό έγινε ακριβώς το ίδιο.
«Αυτή τη φορά για τη διμηνία ήρθε λογαριασμός €920. Επί δέκα μέρες προσπαθούσαμε εγώ και ο σύζυγος μου να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικώς και δεν απαντούσε κανείς. Τελικά, αναγκάστηκα να μεταβώ στα γραφεία της ΑΗΚ, όπου βρήκα άτομα όλων των ηλικιών να περιμένουν σε μια μεγάλη ουρά αναμονής για υπερκοστολογήσεις ανάλογες με τις δικές μου», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως διευκρινίζει η παραπονούμενη, μετά από μεγάλη ταλαιπωρία διορθώθηκε ο λογαριασμός της στα €420.
Από την πλευρά της, η κ. Παπαδοπούλου αναφέρθηκε στο νέο σύστημα καταγραφής ένδειξης των μετρητών, MDMS, το οποίο εγκατέστησε η ΑΗΚ, καθώς θα υπάρχουν και άλλοι προμηθευτές ηλεκτρισμού. «Το σύστημα έπρεπε να μπει για τη διευκόλυνση της αγοράς, όμως προέκυψαν κάποια τεχνικά προβλήματα. Τα γνωρίζουμε και προσπαθούμε να τα επιλύσουμε». Όντως, είπε, κάποιοι λογαριασμοί έχουν βγει με υπολογισμό. «Όμως, μπορεί κάλλιστα ο πελάτης να καλέσει στην Αρχή Ηλεκτρισμού, να δώσει τη σωστή ένδειξη του μετρητή του φωτογραφίζοντας τον και να γίνει αμέσως η διόρθωση του λογαριασμού και η αναπροσαρμογή με βάσει τις κιλοβατώρες του».
Πάντως, είπε η κ. Παπαδοπούλου, ακόμη και αν κάποιος δεν διαπιστώσει το σφάλμα ή το πού οφείλεται ο υπέρογκος λογαριασμός, εντούτοις στην πάροδο του χρόνου θα το διαπιστώσει το σύστημα και θα γίνει αναπροσαρμογή στον επόμενο. Σε περιπτώσεις συνεχόμενων σφαλμάτων σε λογαριασμούς, είπε η κ. Παπαδοπούλου, και πάλι θα εντοπιστεί και θα διορθωθεί. «Θα ήταν καλά, για να μην χρειαστεί ο πολίτης να πληρώνει περισσότερα χρήματα σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο, να καλέσει στη γραμμή 80006000. Εκεί, θα δώσει τη σωστή ένδειξη του μετρητή του, ώστε να γίνει η διόρθωση και η αναπροσαρμογή του λογαριασμού. Η συγκεκριμένη γραμμή λειτουργεί μόνο για αυτόν τον σκοπό», δήλωσε η κ. Παπαδοπούλου.
Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022
Πεδουλάς: Έριξαν αναμμένα κάρβουνα και προκάλεσαν πυρκαγιά - Τους ψάχνουν
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε, στις 18.00, σε περιοχή της κοινότητας Πεδουλά,
της επαρχίας Λευκωσίας
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε, στις 18.00, σε περιοχή της κοινότητας Πεδουλά,
της επαρχίας Λευκωσίας,
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Τμήματος Δασών, η επέμβαση των
δασοπυροσβεστικών δυνάμεων ήταν άμεση,
με αποτέλεσμα η πυρκαγιά να τεθεί υπό έλεγχο στις 18:30,
καίγοντας μικρή έκταση με χαμηλή άγρια βλάστηση.
Στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετείχαν 6 άτομα του
Τμήματος Δασών με 2 πυροσβεστικά οχήματα.
Τα αίτια πρόκλησης της πυρκαγιάς οφείλονται στην απόρριψη
αναμένων κάρβουνων.
Τρίτη 2 Αυγούστου 2022
Ανακοίνωση εξέδωσαν οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίας για την κατάσταση της υγείας της αγριόγατας Serval.
Στο πλαίσιο της διερεύνησης του τελευταίου περιστατικού, κατά το οποίο το συγκεκριμένο ζώο επιτέθηκε σε μικρό παιδί, οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες έδωσαν, συμφώνως όσων προβλέπονται από τη νομοθεσία, οδηγίες στην τότε κάτοχο του ζώου να το παραδώσει, σε ένα εκ των δύο αδειοδοτημένων χώρων στους οποίους δύνανται να διατηρούνται αυτού του είδους ζώα.
Η πρώην κάτοχος του ζώου, εκούσια συγκατατέθηκε στο να παραδώσει το ζώο στον Ζωολογικό Κήπο Λεμεσού ο οποίος, έως ότου αποφασιστεί από την Αρμόδια Αρχή η τελική διάθεση του, παραχώρησε συγκεκριμένο χώρο για προσωρινή φιλοξενία του στις εγκαταστάσεις του.
Από της μεταφοράς του ζώου στον Ζωολογικό Κήπο Λεμεσού και μέχρι χθες, την αποκλειστική φροντίδα του ζώου είχε, κατόπιν δικού της αιτήματος, το πρόσωπο που, χωρίς την έγκριση των Αρμοδίων Υπηρεσιών, το κατείχε μέχρι το περιστατικό με το μικρό παιδί.
Κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας του στον Ζωολογικό Κήπο Λεμεσού, λειτουργοί των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών, μετέβησαν αρκετές φορές στον χώρο για περιοδικό έλεγχο χωρίς να διαπιστώσουν οτιδήποτε το μεμπτό από άποψης καταλληλότητας του χώρου φιλοξενίας και των συνθηκών διαβίωσης.
Από την όλη διερεύνηση του περιστατικού συνάγεται πως, κατά την είσοδο του στη Δημοκρατία αυτό δεν υποβλήθηκε στον νενομισμένο κτηνιατρικό έλεγχο. Κατόπιν περαιτέρω διερεύνησης του θέματος εξήχθη το συμπέρασμα πως το συγκεκριμένο ζώο ανήκει στο είδος Serval και όχι στο Savaνnah F5 όπως ισχυρίζεται η πρώην κάτοχος του και αναγράφεται στα έγγραφα που παρουσίασε. Τα πιο πάνω τέθηκαν υπόψη του Τμήματος Περιβάλλοντος για τα από μέρους του περαιτέρω, καθώς το συγκεκριμένο είδος υπόκειται, στις πρόνοιες της Σύμβασης CITES.
Χωρίς την οποιαδήποτε πρότερη ενημέρωση για οποιοδήποτε θέμα υγείας ή ευημερίας του ζώου, το Σάββατο, 30 Ιουλίου 2022 η πρώην κάτοχος του επικοινώνησε με το ΕΚΓ Λεμεσού ισχυριζόμενη πως, επί μέρες, το ζώο αρνείτο να τραφεί και πως είχε απώλεια βάρους, ζητώντας να της επιτραπεί όπως το ζώο εξεταστεί από ιδιώτη εγγεγραμμένο κτηνίατρο της επιλογής της. Αίτημα στο οποίο συγκατατέθηκε το ΕΚΓ Λεμεσού. Μετά την κλινική εξέταση του ζώου, η ιδιώτης εγγεγραμμένος κτηνίατρος ούσα καθησυχαστική πως δεν κινδύνευε η ζωή του, έδωσε οδηγίες για, δια πάν ενδεχόμενο, προληπτικού χαρακτήρα χορήγηση φυσιολογικού ορού υποδορίως.
Την Κυριακή, 31 Ιουλίου 2022 το ΕΚΓ Λεμεσού ενημερώθηκε από την Αστυνομική Διεύθυνση Λεμεσού πως η δικηγόρος της πρώην κατόχου απαιτούσε την μεταφορά του ζώου σε ιδιωτική κτηνιατρική κλινική για περίθαλψη. Το ΕΚΓ Λεμεσού εξέφρασε την ετοιμότητα του να επιτρέψει την μεταφορά του ζώου σε ιδιωτική κλινική νοουμένου πως, η ιδιώτης εγγεγραμμένος κτηνίατρος της επιλογής της πρώην κατόχου θα έκρινε πως αυτό επιβαλλόταν να γίνει. Επειδή η ιδιώτης κτηνίατρος δεν ήταν υπό τις περιστάσεις σε θέση να νοσηλεύσει ένα άγριο ζώο, στο πλαίσιο αυτό, το ζ ώο μετακινήθηκε μέχρι την επομένη, σε κατάλληλα κλιματιζόμενο χώρο του Ζωολογικού Κήπου Λεμεσού όπου και του χορηγήθηκε ξανά η συνιστώμενη αγωγή.
Αξιολογώντας το ότι:
i) Την φροντίδα του ζώου ανέλαβε η πρώην κάτοχος του.
ii) Δεν υπήρχε αντιπροσωπευτικά αξιόπιστο ιστορικό αναφορικά με τη μέχρι τη συγκεκριμένη μέρα υγειονομική κατάσταση του ζώου και η κατάσταση του δεν δικαιολογείτο.
iii) Δεν υπήρχε δυνατότητα παροχής κτηνιατρικής φροντίδας στο ζώο από έμπειρο, στα θέματα φροντίδας και διαχείρισης άγριων αιλουροειδών, κτηνίατρο.
iv) H παραμονή του ζώου στον Ζωολογικό Κήπο Λεμεσό ήταν προσωρινή.
v) Το ζώο δεν συνοδευόταν από τα αναγκαία κτηνιατρικά έγγραφα οπότε δεν ήταν δυνατή η, από μέρους της Υπηρεσίας μας, έκδοση πιστοποιητικών για την οπουδήποτε στο εξωτερικό αποστολή του, ενέργεια η οποία θα νομιμοποιούσε τις εκτός πλαισίου νομιμότητας ενέργειες της πρώην κατόχου και όσων, άμεσα ή έμμεσα πίεζαν για την από μέρους μας αποδοχή μέσω, κτηνιατρικών εγγράφων, πιστοποίησης του ζώου.
vi) Θα ηγείροντο θέματα ασφάλειας του προσωπικού στην περίπτωση που το ζώο μετακινείτο σε ιδιωτική κλινική της οπαίας το προσωπικό δεν ήταν εξοικειωμένο και έμπειρο στον χειρισμό και φροντίδα άγριων ζώων/αιλουροειδών.
vii) Η ίδια η πρώην κάτοχος του εξέφρασε τη δυσαρέσκεια της για την καταλληλότητα του χώρου φιλοξενίας που παραχώρησε ο Ζωολογικός Κήπος Λεμεσού και τις κρατούσες συνθήκες από άποψης θερμοκρασίας.
Η Υπηρεσία μας έκρινε πως, με τα πιο πάνω δεδομένα, το βέλτιστο για το καλό του ζώου ήταν αυτό να μεταφερθεί αμελλητί στον Ζωολογικό Κήπο Πάφου, ο οποίος, όταν διερευνήθηκε σε πρώτο χρόνο από την Υπηρεσία το ενδεχόμενο να το δεχόταν στη συλλογή του, αυτός εξέφρασε την ετοιμότητα του να το συμπεριλάβει σ’ αυτή, όντας πλήρως αδειοδοτημένος, έχοντας τους κατάλληλους χώρους για φιλοξενία του ζώου και διαθέτοντας κτηνίατρο έμπειρο στη φροντίδα άγριων αιλουροειδών.
Την επομένη, 1 Αυγούστου 2022 κλήθηκε ο κτηνίατρος του Ζωολογικού Κήπου Πάφου ο οποίος, αφού μετέβει στον Ζωολογικό Κήπο Λεμεσού, εξέτασε το ζώο και το βρήκε κατάλληλο και δυνάμενο να μεταφερθεί στον Ζωολογικό Κήπο Πάφου. Στη συνέχεια και με τη συνοδεία των κτηνιάτρων του ΕΚΓ Λεμεσού έγινε η μεταφορά του ζώου στον Ζωολογικό Κήπο Πάφου όπου, σε αντίθεση με τα όσα η πρώην κάτοχος του ζώου ισχυριζόταν το Σαββατοκύριακο για κατάπτωση και άρνηση σίτισης του ζώου, το ζώο εκδήλωσε φυσιολογική συμπεριφορά και καλή όρεξη για διατροφή καθώς, μόλις του προσφέρθηκε φαγητό, αυτό αμέσως το αποδέχτηκε και ανταποκρίθηκε θετικά στο να το καταναλώσει χωρίς κανένα ενδοιασμό ή επιφύλαξη.
Η Υπηρεσία μας είναι σε συνεχή επικοινωνία με τον κτηνίατρο του Ζωολογικού Κήπου Πάφου από τον οποίο ενημερώνονται για την εξέλιξη της συμπεριφοράς και της κατάστασης του ζώου.